Over ons

De stichting is op 16 maart 2011 opgericht door Anita Slodkowski en Miranda Touz, vooral om in de gemeente Rucphen te helpen waar we kunnen. Ook hier zijn mensen die het niet gemakkelijk hebben, en waarom zou je geld overmaken naar verre landen als bijvoorbeeld je eigen buren geen eten hebben!

Deze mensen lopen hier vaak niet mee te koop, maar de familie of omgeving komt er mee. Meestal is het tijdelijk nog wel op te vangen door familie of vrienden, maar dat houdt ook een keer op. Het is natuurlijk goed elkaar te helpen en bij te staan, maar er zijn ook mensen die niet zo`n vangnet hebben en er alleen voor staan…

Er zijn diverse redenen dat mensen onbedoeld in de problemen komen:  niet in aanmerking komen voor de voedselbank, schuldsanering, geen werk, uitkering, gezondheidsproblemen, etc.

De stichting is vooral bezig met mensen en minder met regels en cijfers. Het is niet ons streven deze mensen schuldenvrij te maken, maar we proberen wel hun leven een positief tintje te geven waardoor hun situatie kan verbeteren. Een goed gevulde tas met boodschappen is al een zorg minder. In de bres voor mensen met een kleine beurs: Stichting ‘Het Warme Hart’ wil helpen!!

Voor alle onze activeiten zijn we doorlopend op zoek naar samenwerking met andere organisatie’s binnen de gemeente om de echte knelgevallen vooruit te helpen

De stichting fungeert in  uitzonderingsgevallen als een soort ‘laatste vangnet’ voor mensen die in acute geldnood gekomen zijn middels een kleine bijdrage.  Met dit steuntje in de rug proberen we te voorkomen dat deze mensen definitief omvallen.